Opruimcoaches en Professional Organizers: je kan er niet meer omheen…De media staat er bol van. De Netflix serie van opruimgoeroe Marie Kondo en het RTL4 programma Ons Huis Vol Spullen zorgen voor veel extra vraag naar Opruimcoaches. Maar wat doet een Professional Organizer nou eigenlijk? En waar kan je Ilse.Organized voor inschakelen?
Waarbij helpt een Professional Organizer
Een Professional Organizer begeleid jou met het maken van keuzes over spullen, documenten en tijd. Dat kan zijn bij het opruimen van spullen. De administratie op orde brengen. Overzicht krijgen in je geldzaken. En prioriteiten stellen in drukke agenda’s.
Bij bedrijven help ik met E-mailcoaching, Plannen & Agenderen en het ordenen van de werkplek. Als Budget coach help ik je privé óf als Zzp’er zakelijk met overzicht krijgen in je financiële situatie.
Dit alles met als doel meer overzicht en controle, zodat je weer grip krijgt op je tijd en energie.
Professional Organizer of Opruimcoach?
Het verschil tussen een Opruimcoach en een Professional Organizer is dat de laatste ook helpt bij bedrijven. Een Opruimcoach werkt voornamelijk bij mensen thuis. Een Professional Organizer coacht medewerkers of leidinggevenden op de werkplek. Vertrouwen tussen mij en de klant is in beide gevallen belangrijk. Ik heb geheimhoudingsplicht. Alles dat je aan mij vertelt, blijft tussen ons.
Waarom een Professional Organizer
Er wordt steeds meer van je verwacht. Je moet mantelzorg taken verrichten. Je moet je baan combineren met het gezin en je hobby’s. Dit is vaak lastig in te plannen. Mensen hebben er tegenwoordig steeds meer budget voor over om daar iets aan te doen en verandering in te brengen.
Ik begeleid je met het maken van keuzes. We gaan samen aan de slag. Ik leer je hoe ze het zelf kan doen zodat je niet afhankelijk wordt van mij.
Opruimcoach bij je thuis
Bij jou thuis geef ik advies over:
- Opruimen: ordenen en reorganiseren van spullen
- Administratie: verwerken, opzetten en bijhouden van je administratie
- Budgetcoaching: inkomsten en uitgaven op een rij zetten en het maken van maand- en jaaroverzichten
- Plannen en Agenderen: prioriteiten stellen en afhandelen van projecten en klussen
- Huishouden: structuur en verdeling aanbrengen in het huishouden
- Verhuisbegeleiding: begeleiden van het verhuistraject vanaf het opruimen vóór de verhuizing tot het uitpakken ná de verhuizing
- Nabestaandenzorg: uitzoeken van de boedel en het op orde krijgen van de administratie
Professional Organizer bij een bedrijf
Op je werk geef ik advies over:
- Individuele coaching: één op één begeleiding op je werkplek
- E-mail coaching: overzicht en structuur aanbrengen in de mailbox
- Plannen & Agenderen: overzicht en structuur aanbrengen in je planning en werkzaamheden
- Werkplek ordenen: opzetten van een opgeruimde en georganiseerde werkplek
- Budget coaching Zzp’ers: scheiden van persoonlijke en zakelijke financiën
Hoe werkt een traject met een Organizer
We gaan samen aan de slag. We starten met een gratis en vrijblijvend kennismakingsgesprek. Klikt het? Dan maak ik een voorstel. Als je het hiermee eens bent, kom ik naar je toe voor onze eerste afspraak. We bekijken hoeveel afspraken er nodig zijn. Zitten de afspraken erop? Dan bel ik je na een tijdje om te kijken hoe het gaat…
Wat levert een Professional Organizer op?
Het inschakelen van een Professional Organizer of Opruimcoach levert direct resultaat op. Je voelt je minder gejaagd en ervaart rust en ruimte. Zowel thuis, op kantoor als in je hoofd. Je krijgt begeleiding die bij je past. Na onze afspraken weet je hoe je je huis of administratie op orde kan houden, je tijd het beste in kan delen of je taken effectief en efficiënt indeelt.
NBPO Beroepsvereniging
Ilse.Organized is aangesloten bij de NBPO (de Nederlandse Beroepsvereniging van Professional Organizers) en ik handel naar hun gedragscode. Zo weet je zeker dat je een verstandige keuze maakt. De NBPO legt in filmpjes voor de particuliere markt en de zakelijke markt uit wat een Professional Organizer precies doet.
Aan de slag met Ilse.Organized
Wil je meer weten? Of wil je samen aan de slag? Neem dan gerust contact met mij op voor een gratis en vrijblijvend kennismakingsgesprek. Je kan me bellen of appen op 06 – 424 77 848, mailen naar info@ilseorganized.nl of het contactformulier invullen op de website.