Plannen en organiseren van je agenda en huishouden

Soms bekruipt je het gevoel dat je geen overzicht meer hebt in je agenda. Je vergeet afspraken. Het cadeautje voor de juf ontbreekt. Je komt er last-minute achter dat je kind een feestje heeft. En je had ook nog langs je vader in het ziekenhuis moeten gaan. Wanneer doe je dat allemaal? En wil je dit eigenlijk allemaal wel doen? Een Opruimcoach of Professional Organizer helpt je met het plannen en organiseren van je agenda en huishouden. En met het maken van de juiste keuzes.

Agenda met overzicht

Ik help je om je activiteiten in beeld te brengen. Wat ligt er allemaal op je bord aan klusjes, afspraken en projecten. We maken het inzichtelijk en overzichtelijk.

Als dit duidelijk is, bekijken we wat je écht moet doen en wat je graag wílt doen. Maar ook wat je helemaal niet meer wilt doen! Zo zien we hoe je je tijd indeelt en hoe dit efficiënter en effectiever kan doen.

Plannen en organiseren
Van de taken die overblijven maken we een actielijst. We verdelen de taken naar prioriteit. En voegen hier concrete acties aan toe. Zodat je ook weet wát je moet doen. We maken een planning voor de grote projecten, middelgrote klussen en korte acties. We zetten ze in je agenda. Handelen projecten en klussen af. En ik leer je hoe je de korte acties direct af kan handelen. Dan is dit uit je hoofd. Dat voelt goed en je takenlijst wordt snel een stuk korter.

Aan het eind van onze afspraken ben jij weer eigen baas over je agenda en heb je weer tijd om te ontspannen!

Agenda to-do-list

Huishouden plannen

Vaak loopt de planning samen met de organisatie van je huishouden. Als dit niet goed geregeld is, loopt het in het honderd. En het kost je meer tijd dan nodig is.

Samen brengen we overzicht en structuur aan in de huishoudelijke taken. Zonder overzicht is het lastig om te beslissen wat er wanneer moet gebeuren, wie het uitvoert en wat je hiervoor nodig hebt. We bekijken wat jij belangrijk vindt en wat minder prioriteit heeft. En hoeveel tijd je hiervoor nodig hebt. Woon je samen met een partner en kinderen? Dan betrekken we hen ook bij dit proces. We stellen een huishoudschema op rondom je vaste planning die we eerder hebben gemaakt.

Huishouden

Wanneer kan een Opruimcoach helpen

  • Je bent het overzicht op je agenda kwijt
  • Je plant teveel waardoor je jezelf voorbij loopt
  • Je plant juist niets waardoor alles je ‘overkomt’
  • Je activiteiten kosten meer tijd dan je had ingeschat
  • Je voelt je schuldig omdat je het idee hebt dat je het niet voor elkaar krijgt
  • Je komt niet meer aan jezelf toe
  • Je wilt meer overzicht en rust in je hoofd
  • Je wilt een duidelijk beeld van het soort acties en de hoeveelheid taken die op je bord liggen
  • Je wilt de juiste keuzes maken in wat je wél doet en wat je niet meer wilt doen

Wat leer je?

  • Prioriteiten stellen
  • Tijdsbesef ontwikkelen
  • Een planning maken
  • Je agenda handig indelen
  • Overzicht krijgen op projecten, taken, acties en huishouden
  • Een verdeling maken ik huishoudelijke taken
plannen en agenderen

Hulp bij je planning en organisatie?

Ik help mensen die moeite hebben om hun tijd goed in te delen. Of die graag meer overzicht willen hebben in de agenda of hulp nodig hebben van hun huisgenoten.

Wil je meer weten? Of wil je samen aan de slag? Neem dan gerust contact met mij op voor een gratis en vrijblijvend kennismakingsgesprek. Je kan me bellen of appen op 06 – 424 77 848, mailen naar info@ilseorganized.nl of het contactformulier invullen op de website.

Ja, dit wil ik!
ordenen werkplek