Aan de slag

Ik ga graag met jou aan de slag. Waarmee? Dat bepaal jij! Jij geeft aan waar je behoefte aan hebt: minder spullen, overzicht op je administratie of financiën, een werkende agenda…We vinden een oplossing die bij jou past. We maken samen de basis op orde. En we zorgen voor een systeem en een werkwijze om het zo te houden.

Stap 1: Kennis maken

We beginnen met een persoonlijk gesprek. We bespreken jouw situatie. En je doelen. We doen dit bij jou thuis. Want dan kun je meteen laten zien waar het om draait. We bespreken wat ik voor je kan doen, wat we samen doen en wat je absoluut zelf wilt aanpakken.

Stap 2: Het voorstel

Na ons gesprek maak ik een voorstel. Wat is het doel en wat moet er gebeuren om dat te bereiken. De hoeveelheid tijd die we nodig hebben is afhankelijk van wat er moet gebeuren. Maar ook van jouw besluitvaardigheid. Of van een dringende deadline, zoals de oplevering van een huis, of aanmaningen die op de mat vallen.

Stap 3. Aan de slag

We starten met een afspraak van 3 uur. We gaan meteen aan de slag. En terwijl we samen werken geef ik je zo veel mogelijk tips. Zo werken we niet alleen aan het einddoel. Maar zorgen we er ook voor dat je weet hoe je de situatie zo kunt houden. Je ontwikkelt nieuwe routines en er is de minste kans op terugval. Ik help je keuzes te maken. Jij beslist altijd!

Stap 4. We houden contact

Zitten onze afspraken erop? Dan laat ik je achter met een opgelost probleem én met de handvatten om het zo te houden! Na onze laatste afspraak kan je nog een maand bij mij terecht met al je vragen. Als we minimaal 9 uur samen hebben gewerkt is dat gratis.

Code van Ethiek: Discreet en respectvol
Ik houd me aan de code van ethiek van de Nederlandse Beroepsvereniging van Professional Organizers (NBPO). Dit betekent dat ik discreet en respectvol omga met de mensen, situaties en spullen die op mijn pad komen. Ik oordeel niet, maar werk naar een oplossing toe. Is er een bepaalde vraag of situatie die mijn expertise te boven gaat? Dan verwijs ik je zo mogelijk en in overleg door.

Opgeruimd Leven® methode
Ik werk volgens de Opgeruimd Leven® methode van de Huishoudcoach. Deze methode leert je sneller en doeltreffender op te ruimen, makkelijker je administratie te doen, beter te plannen & agenderen en slimmer schoon te maken. Met deze methode adviseer, coach en ondersteun ik je bij het (re)organiseren van je woning, administratie, agenda en huishouden.

opgeruimd leven methode

Eenvoudig

Deze methode biedt simpele oplossingen. De inspanningen die je doet moeten in verhouding staan tot de opbrengsten. Ik werk met een laagdrempelige, eenvoudig bij te houden administratiemethode. Dit kost je slechts een half uur per week.

Overdraagbaar

Alle vaardigheden, methoden en tips die ik tijdens een werkafspraak met je deel kan je makkelijk overdragen. Bijvoorbeeld aan gezinsleden met wie je het huis deelt. Zo kunnen ook zij eenvoudig aanhaken bij nieuwe routines op het gebied van opruimen, administreren, plannen & agenderen en schoonmaken.

Effectief

Alle stappen, tips en adviezen van de Opgeruimd Leven® methode zijn uitgebreid getoetst in de praktijk. Huishoudens met een teveel aan spullen, papieren en klussen, maar een gebrek aan tijd, ruimte en energie hebben baat bij deze methode. Het belangrijkste uitgangspunt hierin is of het makkelijk toe te passen en effectief is.

Positief

De insteek is vooral positiviteit. Samen kijken we bij elke afspraak waar jij blij van wordt. Wat helpt je, wat werkt voor jou en wat is mogelijk in jouw situatie. Zo heb je direct een positief resultaat van elke stap die je zet naar een opgeruimd leven.